28.10.2016 - Problemer med våre systemer

Offisiell rapport fra datasenter leverandør er nå vedlagt.
Saken anses som avsluttet.

Tidslinje eget arbeid:

  • 28/10-16 Kl 05:37 - Vi opplever noe problemer med våre systemer. Oppdateringer kommer fortløpende
  • 28/10-16 Kl 05:55 - Det har vært noen strømrelaterte problemer. Jobber med videre feilsøking.
  • 28/10-16 Kl 06:26 - Vi har kontakt med utstyret og jobber med å få løsningene opp. Vanskelig å gi noe estimat på eksakt rettetid.
  • 28/10-16 Kl 06:59 - Alle kundeservere er på vei opp igjen. Antar at det meste vil være operativt fram mot kl 07.30.
  • 28/10-16 Kl 08:31 - De aller fleste løsninger var operative fra kl 07.15. Noen få servere kom ikke opp før nærmere 08.00.
  • 28/10-16 Kl 14:02 - Hendelsen er relatert til et strømproblem på datasenteret vi leier kapasitet i. Problemene har affektert flere større kunder som f.eks Ice.no, Nettavisen, Blogg.no, Side2, Side3 og NA24 (som vi vet om). Venter på detaljert rapport fra leverandør før vi kan si noe mer.

Tidsline og aktiviteter kommunisert fra vår datasenter leverandør:

  • 2016-10-28 04:45 - Switch rebooted
  • 2016-10-28 05:15 - Logs show that system was rebooted.
  • 2016-10-28 09:01 - Customer reports issues with connections.
  • 2016-10-28 09:30 - Investigation ongoing.
  • 2016-10-28 10:15 - Technician en route to site to continue investigation.
  • 2016-10-28 10:30 - Suspected fuse problems
  • 2016-10-28 11:00 - Technician on site, UPS malfunction that have cause this issue. Troubleshooting on site ongoing. Power is in ByPass mode.
  • 2016-10-28 14:49 - Troubleshooting on site ongoing.
  • 2016-10-28 17:00 - Troubleshooting ongoing.
  • 2016-10-28 18:00 - Troubleshooting ongoing.
  • 2016-10-28 19:00 - Power has been restored since a while back. Technician on site is planning to shift back to OnLine mode between 21:00-22:00.
  • 2016-10-28 20:00 - Troubleshooting ongoing.
  • 2016-10-28 21:00 - Troubleshooting ongoing.
  • 2016-10-28 22:30 - Troubleshooting ongoing.
  • 2016-10-28 22:40 - IP-Only Site Manager for Oslo reports the sub provider has concluded the reinitiation of the power. Closing ticket.