I tidsrommet 07:55 til ca kl 09.00 har det vært problemer med enkelte kunde servere. Vi jobber med å avklare årsaken.
11/08-17 kl 13.00
Problemene skylles brudd/treghet i kommunikasjon mellom VMware nodene og de underliggende disk systemene (SAN).
Videre arbeid pågår for å avdekke årsak.
11/08-17 kl 15:30
En av våre kjerneswitcher krasjet ca kl 08:12 og vi misstenker at denne kan ha forårsaket ustabilitet i nettet i perioden før den restartet. (på tross av at det er flere switcher som sørger for redundanse i denne kommunikasjonen)
Saken er meldt Dell for videre feilsøking/bistand.
16/08-17 kl 15:15
Tilbakemelding fra Dell Pro Support er at denne switchen kan være påvirket av en bug i firmware som forårsaker reboot. Undersøker videre om denne bug'en kunne forårsaket ustabilitet på tross av at infrastrukturen er redundant.
17/07-17 kl 15:20
Etter ytterligere dialog med Dell er konklusjonen at en bug i firmware på switchen har forårsaket reboot og trafikk storm på nettverket. Videre oppfølging om patching og vedlikeholdsvindu vil bli sendt ut pr e-post.